Cennik

Ile kosztują usługi informatyczne?

Oferta Bok 11 Solutions zawiera szeroki zakres usług informatycznych. Każda z usług może być zrealizowana w wielu wariantach, zależnych od sytuacji i konfiguracji po stronie klienta oraz złożoności problemu. Stworzenie całościowego cennika, uwzględniającego większość kombinacji, wymagałoby umieszczenia w nim kilku tysięcy pozycji. Jak się nietrudno domyśleć, takie rozwiązanie nie byłoby wygodne ani efektywne.

Dla klientów zainteresowanych przykładowymi cenami, dającymi ogólne pojęcie o koszcie danej usługi, przedstawiam poniżej zestawienie. Zestawienie to nie jest i nie powinno być traktowane jak końcowa oferta – są to jedynie przykładowe ceny, często podane widełkowo, dające pojęcie o skali kosztów danego zadania. W konkretnych przypadkach napotkanych u klientów ceny końcowe ustalane są dopiero po zapoznaniu się ze specyfiką danego problemu.

Cena usługi realizowanej zdalnie Cena usługi z asystą u klienta
Konfiguracja dostępu do internetu/routera sprzętowego (klasy SOHO) od 70 do 130
Instalacja i podstawowa konfiguracja systemów operacyjnych Windows (XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10) od 100 do 150
Instalacja i podstawowa konfiguracja systemów serwerowych Windows Server (2000, SBS, 2003, 2008, 2008 R2, 2012, 2012 R2, 2016) od 150
Podstawowe odzyskiwanie danych od 50 od 100
Projektowanie, konfiguracja lub optymalizacja sieci LAN od 150
Konfigurowanie dostępu zdalnego/pracy zdalnej/VPN od 75 od 150
Przegląd komputera od 40 do 60 od 80 do 110
Usuwanie wirusów, trojanów oraz innego niechcianego oprogramowania od 30 od 90

Przedstawione powyżej przykładowe ceny często mają charakter widełkowy. Stosuję ceny widełkowe gdyż często usługa określana jedną nazwą (np. konfiguracja routera czy odzyskiwanie danych) ma różną skalę trudności u różnych klientów. Poniżej przestawiam kilka przykładów, mających pomóc w interpretacji tego zestawienia. Są to porównania jak w ramach tej samej nazwy usługi może się różnić zakres prac a co za tym idzie cena usługi.

Konfiguracja dostępu do internetu/routera sprzętowego (klasy SOHO)
Zakupiony przez klienta router w ramach usługi zostaje skonfigurowany za pomocą kreatora z dołączonej płyty CD lub klient przed zleceniem usługi podjął własnoręcznie próby konfiguracji i jedynie drobne poprawki konfiguracji, dokonane w ramach usługi, pozwalają osiągnąć oczekiwany przez klienta efekt. Klient zleca konfigurację złożonego lub niedopracowanego przez producenta routera, który do poprawnego działania w konfiguracji klienta wymaga aktualizacji firmware. Dodatkowo do tak stworzonej sieci ma zostać dołączonych ok 10 różnych urządzeń klienta, które do poprawnej pracy z tą siecią WiFi również wymagają indywidualnych zabiegów jak aktualizacja sterowników czy firmware.
Przykładowa cena usługi: 70 PLN netto Przykładowa cena usługi: 130 PLN netto

 

Podstawowe odzyskiwanie danych
Klient zleca odzyskanie kilku plików, skasowanych niedawno z dysku przenośnego. Klient zleca odzyskanie dużej liczby plików z dysku głównego komputera stacjonarnego w sytuacji gdy pliki te znajdowały się na partycji, która dodatkowo została usunięta.
Przykładowa cena usługi: 110 PLN netto Przykładowa cena usługi: 230 PLN netto

 

Usuwanie wirusów, trojanów oraz innego niechcianego oprogramowania
Klient zleca usunięcie nielicznych infekcji z dysku przenośnego. Usługa realizowana jest zdalnie Klient zleca usunięcie zaawansowanej infekcji obejmującej 3 komputery w sieci lokalnej, w sytuacji gdy doszło już do ingerencji zewnętrznej przez osoby trzecie w zasoby tej sieci poprzez wykorzystanie zainfekowanych przez trojany komputerów. Usługa realizowana jest z asystą u klienta.
Przykładowa cena usługi: 40 PLN netto Przykładowa cena usługi: 230 PLN netto

Dlatego też w zależności od wyboru i wymagań klienta stosowane są trzy sposoby wyceny:

1. Wycena zadaniowo-czasowa. W tym przypadku cena usługi ustalana jest na podstawie:

  • rodzaju problemu,
  • złożoności problemu,
  • czasochłonności zadania.

2. Wycena zadaniowa, która opiera się przede wszystkim o ustaloną, zryczałtowaną kwotę, odpowiadającą zakresowi prac, złożoności problemu oraz konfiguracji systemu po stronie klienta, bez względu na czas trwania tych prac.

3. Wycena czasowa – opierająca się głównie o czas, poświęcony na zrealizowanie zadania wg godzinowej stawki ustalonej z klientem.

Nieustannie dokładam wszelkich starań aby każda wycena odzwierciedlała faktyczny nakład pracy, poświęcony na realizację danego zadania.

Uwaga ! Powyższy cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66, § 1 Kodeksu Cywilnego i powinien być interpretowany wyłącznie jako informacja w myśl art. 71 Kodeksu Cywilnego.