Czy można liczyć na natychmiastowy przyjazd do problemu informatycznego? Ewentualnie jak długo trzeba czekać na przybycie informatyka ?
W największym skrócie, reaguję na zgłoszenia jak najszybciej jest to możliwe. W miarę moich możliwości i bieżącego obciążenia zleceniami oraz o ile oczywiście rozwiązanie problemu wymaga wyjazdu do klienta.
Przede wszystkim dokładam starań, aby problem informatyczny klienta został jak najszybciej rozwiązany.
Niekoniecznie jednak odbywa się zawsze to tradycyjną metodą, czyli dojazdem do klienta.
Wiem bowiem z doświadczenia, że nie każdy problem informatyczny ma taką samą specyfikę. Nie każdy wymaga od razu przyjazdu na miejsce „w ciemno” bez sprawdzania okoliczności, w jakich problem wystąpił, czego dotyczy i czym może być spowodowany. Mając duże doświadczenie w rozwiązywaniu problemów informatycznych, mam do dyspozycji szeroki wachlarz metod ich rozwiązywania.
W związku z powyższym, po otrzymaniu zgłoszenia o problemie staram się, na ile to możliwe, zapoznać się z okolicznościami wystąpienia problemu. Staram się w miarę możliwości poznać szczegóły problemu, na jakim sprzęcie, oprogramowaniu i w jakiej konfiguracji występuje. Dopiero po takiej wstępnej ocenie decyduje się o skutecznej metodzie podejścia do sprawy i proponowana jest najefektywniejsza metoda postępowania. Oczywiście ostateczny głos w tej decyzji ma klient. Dbam jednak o to, aby wiedział on jakie opcje skutecznego działania ma do dyspozycji z mojej strony oraz jakie będą ich mocne strony czy korzyści dla klienta.
Bywa że zgłaszany problem informatyczny daje się od razu rozwiązać zdalnie bez konieczności przyjazdu na miejsce. Odbywa się to za pomocą programu TeamViewer lub odpowiedniej porady telefonicznej.
Zdarza się również że problem leży np. po stronie operatora internetu, z którego klient korzysta. W takiej sytuacji, gdy jest możliwość określenia tej przyczyny zdalnie, przyjazd na miejsce do klienta opóźniałby jedynie rozwiązanie problemu. W takim przypadku najwłaściwszym działaniem jestj kontakt klienta z jego operatorem internetu i zgłoszenie problemu.